OSW FRANCISZEK

Struktura ośrodka

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. św. Franciszka z Asyżu w Nowym Mieście nad Pilicą oferuje kompleksową edukację dla dzieci i młodzieży w ramach oddziałów specjalnych.

Nasza placówka składa się z różnych jednostek dydaktycznych, które odpowiadają na potrzeby edukacyjne i wychowawcze naszych podopiecznych.

Ponadto, nasza placówka organizuje różnorodne zajęcia wspomagające rozwój i terapie, prowadzone przez różnych specjalistów przy pomocy zróżnicowanych metod.

- terapia metodą Integracji Sensorycznej (SI) – pomagająca w lepszym rozumieniu i przetwarzaniu bodźców zewnętrznych,
- zajęcia według metody Marii Montessori – rozwijające samodzielność i kreatywność dzieci,
- logopedyczne – wspierające rozwój mowy i komunikacji,
- korygujące wady postawy– pomagające utrzymać zdrową sylwetkę i zapobiegać problemom zdrowotnym w przyszłości.

• oligofrenopedagog
• tyflopedagog
• surdopedagog
• pedagog
• psycholog
• logopeda
• inni specjaliści w zależności od potrzeb dziecka

• Integracji Sensorycznej (SI),
• Marii Montessori,
• Makaton,
• Weroniki Sherborne,
• EEG Biofeedback,
• CH. i M. Knillów,
• Stymulacji Polisensorycznej,
• Werbo – Tonalna,
• Move To Learn (ruch dla uczenia się),
• PNF (proprioceptywne nerwowo - mięśniowe torowanie ruchu),
• Inne, zależne od potrzeb dziecka

W celu wzbogacenia oferty edukacyjnej i zapewnienia wszechstronnego rozwoju, w naszym ośrodku działają także różnorodne koła zainteresowań, które pozwalają uczniom rozwijać swoje pasje i talenty. Regularnie organizujemy imprezy okolicznościowe, które integrują całą społeczność szkolną, a także wycieczki i biwaki, które sprzyjają rozwijaniu umiejętności społecznych i poznawaniu otaczającego świata.

Nasz ośrodek stawia na pełne zaangażowanie w edukację i rozwój każdego ucznia, dbając o ich wszechstronne przygotowanie do dorosłego życia.

Nasz ośrodek stawia na pełne zaangażowanie w edukację i rozwój każdego ucznia, dbając o ich wszechstronne przygotowanie do dorosłego życia. Panuje w nim życzliwa i rodzinna atmosfera, co sprzyja dobremu samopoczuciu wychowanków i prawidłowemu procesowi rozwoju.