OSW FRANCISZEK
Oddział przedszkolny
Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dzieci mają na celu pobudzanie psychoruchowe i społeczne rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do momentu podjęcia nauki w szkole.
Przyjęcia dzieci na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju odbywają się przez cały rok szkolny. Wymiar zajęć wynosi od 4 do 8 godzin w miesiącu, w zależności od potrzeb i możliwości dziecka.
Nauka odbywa się w dobrze wyposażonych pracowniach, a nad rozwojem naszych podopiecznych czuwa wykwalifikowana kadra specjalistów z zakresu oligofrenopedagogiki.
“POŁĄCZENIE SIŁ TO POCZĄTEK
WSPÓLNA PRACA TO SUKCES”
Henry Ford
ZESPÓŁ WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA
Rok szkolny 2024-2025
SKŁAD ZESPOŁU:
- Elżbieta Gajewska – neurologopeda –lider zespołu
- Anna Szymańska – pedagog specjalny
- Monika Stykowska – terapeuta Integracji Sensorycznej
- Agnieszka Izabela Średnicka- surdopedagog/logopeda
- Dariusz Zgieb – fizjoterapeuta
- Monika Żółcińska –pedagog /terapeuta TUS
Celem Zespołu jest wspomaganie rozwoju dziecka poprzez usprawnianie zaburzonych funkcji w zakresie percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, motoryki dużej i małej, koordynacji wzrokowo ruchowej, rozwoju społecznego, mowy biernej i czynnej, naśladownictwa, funkcji poznawczych, oraz samodzielności.
Do zadań zespołu należy:
- Analiza dostępnych dokumentów dziecka, takich jak: opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, dokumentacji medycznej oraz informacji od rodziców
- Rozpoznanie potrzeb i obszarów wymagających wspomagania poprzez diagnozę funkcjonalną, określenia rodzaju i zakresu koniecznego wsparcia oraz kierunku i harmonogramu działań wczesnego wspomagania
- Prowadzenie z dzieckiem indywidualnych zajęć w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu na terenie Ośrodka lub w razie konieczności w domu rodzinnym dziecka
- Opracowanie i realizowanie z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wczesnego wspomagania rozwoju
- Udzielanie wsparcia rodzinie poprzez:
- Konsultacje ze specjalistami prowadzącymi zajęcia
- Udzielanie rodzicom informacji dotyczącej problemów dziecka
- Przekazywanie zaleceń do pracy w domu, instruktaż do ćwiczeń
- Pomoc w przystosowaniu warunków w środowisku domowym do potrzeb dziecka oraz w pozyskiwaniu i wykorzystaniu w pracy z dzieckiem odpowiednich środków dydaktycznych i niezbędnego sprzętu.
Gajewska Elżbieta