OSW FRANCISZEK

Oddział przedszkolny

Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dzieci mają na celu pobudzanie psychoruchowe i społeczne rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do momentu podjęcia nauki w szkole.

Przyjęcia dzieci na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju odbywają się przez cały rok szkolny. Wymiar zajęć wynosi od 4 do 8 godzin w miesiącu, w zależności od potrzeb i możliwości dziecka.

Nauka odbywa się w dobrze wyposażonych pracowniach, a nad rozwojem naszych podopiecznych czuwa wykwalifikowana kadra specjalistów z zakresu oligofrenopedagogiki.

  “POŁĄCZENIE SIŁ TO  POCZĄTEK

  WSPÓLNA  PRACA  TO  SUKCES”

                                              Henry  Ford

 

ZESPÓŁ WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA

Rok szkolny 2024-2025

SKŁAD ZESPOŁU:

  1. Elżbieta Gajewska – neurologopeda –lider zespołu
  2. Anna Szymańska – pedagog specjalny
  3. Monika Stykowska – terapeuta Integracji Sensorycznej
  4. Agnieszka Izabela Średnicka- surdopedagog/logopeda
  5. Dariusz Zgieb – fizjoterapeuta
  6. Monika Żółcińska –pedagog /terapeuta TUS

 

       Celem   Zespołu jest wspomaganie rozwoju dziecka poprzez  usprawnianie zaburzonych funkcji w zakresie  percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, motoryki dużej i małej, koordynacji wzrokowo ruchowej, rozwoju społecznego, mowy biernej i czynnej, naśladownictwa, funkcji  poznawczych,  oraz samodzielności.

       Do zadań zespołu należy:

  • Analiza dostępnych dokumentów dziecka, takich jak: opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju,   dokumentacji  medycznej  oraz  informacji   od  rodziców
  • Rozpoznanie potrzeb i obszarów wymagających wspomagania poprzez diagnozę funkcjonalną, określenia rodzaju i zakresu koniecznego wsparcia oraz kierunku i harmonogramu działań wczesnego wspomagania
  • Prowadzenie z dzieckiem indywidualnych zajęć w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu na terenie Ośrodka lub w razie konieczności w domu rodzinnym dziecka
  • Opracowanie i realizowanie z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu  wczesnego wspomagania rozwoju
  • Udzielanie wsparcia rodzinie poprzez:
  • Konsultacje ze specjalistami prowadzącymi zajęcia
  • Udzielanie rodzicom informacji dotyczącej problemów dziecka
  • Przekazywanie zaleceń do pracy w domu, instruktaż do ćwiczeń
  • Pomoc w przystosowaniu warunków w środowisku domowym do potrzeb dziecka oraz w pozyskiwaniu i wykorzystaniu w pracy z dzieckiem odpowiednich środków dydaktycznych i niezbędnego sprzętu.                                                                                           

                                                                                                                         Gajewska Elżbieta